De grootste zoekmachine ter wereld; Google, is hoogstwaarschijnlijk jouw go-to-website om informatie op te zoeken of om producten te vinden. Maar wist je dat de volgorde van sites op jouw zoekwoord hét resultaat is van Search Engine Optimization? Dat klopt! Dit is niet een willekeurige volgorde van sites die het leukste er uit zien. SEO is een vorm van organisch ranken, dit betekent dat er geen geld voor betaald wordt aan Google. Dit betekent dat hoe beter de SEO van jouw website is, hoe hoger je in Google staat en dus meer views krijgt zonder er voor te betalen. Google maakt gebruik van crawlers die jouw website scannen op relevantie en authoriteit. Om deze crawlers zoveel mogelijk informatie te laten scannen in een zo kort mogelijke tijd, is het belangrijk om gebruik te maken van een goede navigatiestructuur.
Om jouw site zo goed mogelijk te laten scoren, zal je er wat voor moeten doen. Er zijn manieren om jouw website beter te laten scoren binnen Google dan jouw concurrentie. Hiervoor moet de SEO van een website verbeterd worden. Maar hoe doe je dat? Om hoger te scoren in Google is het belangrijk dat je relevant en autoritaire content deelt op jouw website. Relevante content zorgt ervoor dat meer mensen zoeken op het zoekwoord en autoriteit zorgt ervoor dat er meer viewers komen kijken en waardoor ook de teksten gedeeld kunnen worden. Het is erg belangrijk dat er een goede zoekwoordenanalyse plaatsvind waardoor je beter kan inspelen op wat er gezocht wordt binnen Google. Daarnaast kun je de SEO verhogen door het gebruik van linkbuilding, alt tags en goede metadata. Metadata is de titel en beschrijving die jouw website aangeeft op het zoekscherm van Google.
Je bent er nu achter gekomen waarom SEO belangrijk is. Daarnaast ben je er achter gekomen hoe je jouw website kan verbeteren. Om dit te perfectioneren zal heel moeilijk worden. Dit komt doordat niemand precies weet hoe Google haar keuzes maakt. Echter, kun je er wel voor zorgen dat je de kans positief beïnvloed door de bovenstaande tips uit te voeren!
Terug