Webdesign houdt eigenlijk de volgorde van visuele aspecten in, op jouw website. Hoe is jouw website geordend? Is hij erg chaotisch of juist heel ruimtelijk. Het is belangrijk dat jouw website een versterking is van waar jouw merk voor staat. Een voorbeeld is Tesla, Tesla is een bedrijf dat zich richt op de modernisering van onder andere auto’s. Dit is ook terug te vinden in hun website. Deze website is erg ruimtelijk en overzichtelijk met exemplaren van de producten die zij aanbieden. Een goed webdesign zorgt ervoor dat je een gebruiksvriendelijke omgeving kan creëren voor jouw bezoekers die zowel duidelijk is als mooi.
Het is belangrijk dat je zorgt dat het menu makkelijk te vinden is. Veel websites maken, bijvoorbeeld, gebruik van het zogeheten hamburgermenu. Dit menu bestaat uit drie horizontale strepen waardoor het menu een hamburger vorm aan neemt. Deze vorm van het menu blijkt op veel sites succesvoller te zijn dan het traditionele menu waarin de onderwerpen naast elkaar staan. Ook kan je gebruik maken van framing. Dit zorgt ervoor dat er verschillende hokken zijn waar verschillende informatie in staat. Hierdoor kan de bezoeker makkelijk terugvinden wat hij of zij nodig heeft.
Je bent erachter gekomen hoe belangrijk het is om een duidelijk webdesign voor je website te creëren. Een duidelijk webdesign straalt professionaliteit uit en zorgt er dus voor dat je autoriteit uitstraalt. Hierdoor kan het zijn dat de bounce rate van jouw website omlaag gaat doordat bezoekers langer op jouw website blijven. Dit kan er uiteindelijk tot leiden dat je meer leads genereert.