Strategie bepalen
Wat wil je bereiken met jouw website? Wat moeten de bezoekers doen op jouw website? Denk hier goed over na en bepaal pagina’s en elementen. Waar komen ze te staan en hoe gaan ze eruit zien.
Hosting
De hosting is belangrijk voor de website. Het heeft te maken met de snelheid en de veiligheid. Een hosting zorgt dat jij een website kunt bouwen via hun server. Kies daarom ook een provider die kwaliteit en snelheid biedt van een betrouwbare server.
Responsive website
Een website moet fungeren op meerdere devices. De traditionele wijze van een laptop of pc wordt uitgebreid met de tablet en telefoon. Ieder scherm moet jouw website fatsoenlijk moeten uitlezen. Met een responsive website hoef jij je geen zorgen te maken dat het niet goed uitgelezen wordt.
CMS
Kies een content management systeem die eenvoudig te gebruiken is. Zo kun je eenvoudig de website beheren zonder enige technische kennis. Er zijn diverse soorten CMS systemen. Zo kun je kiezen voor een open source CMS, zoals WordPress om de kosten laag te houden. Overigens ook een van meest gebruikte systemen op de markt.
Design
Een website moet vanuit de buitenkant geen mankementen kennen. Aan de hand van webdesign zorg je ervoor dat er een design gemaakt wordt, waarbij de bezoeker zonder problemen de website kan bereiken en doorheen kan scrollen. Hier komt de development voornamelijk aan bod, van het coderen en het genereren van graphics.
Graphics
Graphics is belangrijk voor de beeldvorming van de website. Denk aan de tekst, illustraties, video’s, buttons, huisstijl, menu, logo en nog meer. Het zorgt ook voor de onderscheiding tussen jouw merk en dat van de concurrenten. Zorg voor een goede stijl en identiteit. Communiceer dit naar de bezoeker op de juiste manier en ze zullen je niet snel vergeten.
Online marketing
De kwaliteit van de informatie en de website zorgt ervoor dat je online zichtbaarder wordt. Met online marketing worden er tools gebruikt om deze zichtbaarheid te optimaliseren. Zo zorgen marketingbureaus continu voor verandering om aan de algoritme te voldoen van zoekmachines. Heb jij een winkel voor hondenvoer, dan wil je dat jouw bedrijf als eerste getoond wordt bij het invoeren van hondenvoer in Google. Dit wordt met online marketing verricht.
Uiteindelijk wil je een website hebben waar steeds nieuwe content op geplaatst wordt en dat het voor de bezoeker eenvoudig is om bij verschillende pagina’s te komen. Met name bij een webshop wil je dat een bezoeker eenvoudig een aankoop kan doen, zonder daar veel moeite voor te doen. Als dit wel is, zul je merken dat de conversie flink daalt.
Lees in de blogs meer over de aspecten van een website>>