hosting

Het belang van een krachtige graphics

Het is belangrijk voor ieder bedrijf dat ze opvallen binnen de visuele wereld. Het is dan ook een grote uitdaging om jezelf zo te onderscheiden. Hierbij zijn design en creativiteit twee belangrijke aspecten. Hieronder geven we vijf redenen waarom graphics belangrijk zijn:

Onderscheidend vermogen
Welke uitstraling een bedrijf heeft is belangrijk om te onderscheiden van anderen. Kijk eens naar Apple en hoe ze zich onderscheiden van de rest. Maak de huisstijl aantrekkelijk en zorg dat jij opvalt bij de bezoeker. Grafische vormgeving heeft alle elementen ter beschikking om dit te kunnen doen. Het vergt alleen de juiste creativiteit om jezelf uniek te maken.

Herkenbaarheid
Door de graphics kan een bedrijf invloed uitoefenen over hoe een persoon het merk ziet. Denk eens aan coca cola, die zijn bekend om hun rode logo en om de ‘happiness’ die ze brengen aan de wereld. Zo hebben ze hun identiteit vastgesteld op de markt. Het zorgt voor herkenbaarheid, duidelijkheid en uiteindelijk een sterke positie op de markt. Om dit voor elkaar te brengen, moet je wel strijden tegen andere bedrijven. Een sterke marketingmix draagt dus bij aan de herkenbaarheid van het product. 

Communicatie
Het communiceren naar de klant is niet alleen even een boodschap vertellen. Een sterk graphic zorgt voor een duidelijke boodschap. De boodschap moet op een effectieve manier vertaald worden naar de klant en dat het in een oogopslag duidelijk wordt. De communicatie zorgt voor duidelijkheid, betrouwbaarheid en professionaliteit. 

Een voorbeeld hiervan is selectieve perceptie. Als jij de reclame van coca cola meerdere keren ziet, dan blijft jouw brein hier meer speculeren. Mocht jij dorst hebben en bij de winkel staan, dan hoopt coca cola dat je hun merk herkent en daarvoor kiest. Door deze selectieve perceptie denk je dat je de keuze zelf maakt, maar in werkelijkheid wordt je beïnvloed door het merk. 

Dit wordt ook gedaan door in te spelen op emotie. Happiness is blijheid en dit gevoel wil coca cola genereren bij het zien van het merk. Wanneer jij een blij gevoel krijgt, is de kans groter dat je voor dat blij gevoel kiest. 

In onze blogs kun je meer vinden over de graphics van de website>>


 

cloud-vips