Zakelijk internet heeft heel veel gelijkenissen met het normale internet die gebruikt wordt door particulieren. Maar wat houdt het nu eigenlijk in? Dit is een internetvorm die gebruik maakt van extra diensten voor een hogere prijs. Deze diensten zijn erop gericht dat het ondernemen niet moeilijker wordt dan nodig. Maar is dit ook voor zzp’ers, of is dit alleen voor grote bedrijven? Voorbeelden van providers die deze service aanbieden, zijn: KPN, Solcon en Ziggo. Zo krijg je bij KPN een helpdesk die zeven dagen per week actief is. Echter, is het bij KPN niet mogelijk voor kleine ondernemingen om vaste IP-adressen aan te vragen. Bij Ziggo is dit alleen mogelijk in combinatie met PRO.
Wanneer je gaat internetten op korte afstand, is het handig om gebruik te maken van draadloos internet. Hierdoor blijft jouw zakelijk adres bijna altijd bereikbaar en hoef je niet bang te zijn dat jouw abonnement op is.
Welke verschillen bestaan er tussen particulier internetten en zakelijk internetten? Over het algemeen, is zakelijk internet veelzijdiger en meer betrouwbaar. Bij deze vorm zijn er meer opties die je kan benutten. Zo, is het mogelijk om gebruik te maken van aanvullende diensten zoals vaste IP-adressen, 24-uur bereikbaarheid en een helpdesk. Hiernaast kan je gebruik maken van pinbetalingen. Een van de grootste voordelen is dat je dit zakelijk abonnement van de belasting mag af trekken. Dit gebeurd doordat je de gemaakte kosten kunt aftrekken van de winst die je als onderneming hebt gemaakt.
Nu je inzicht hebt in de betekenis van zakelijk internet, is het belangrijk om te beslissen voor jouw onderneming of je deze vorm van internet nodig hebt. Daarvoor kun je ook professioneel advies van dienstverleners in de arm nemen, zoals te vinden via het zakelijk internet pagina van de Breedband Shop. Zijn er diensten die deze internetvorm biedt, die jouw werk een stuk gemakkelijker maken? Dan is deze internetvorm het zeker waard!
Terug