Instagrammable

Belangrijk horecatrend is de ‘instamgramwaardigheid’ van een restaurant of gerecht. Iedereen fotografeert zijn eten en plaatst deze online. Deze trend zal zich ook in 2018 voortzetten. Een groeiende trend is het ‘farm to table’ concept. Dit betreft restaurants die alleen maar eten serveren (met ingrediënten) die afkomstig zijn van lokale leveranciers.

2018: het jaar van de bloemen

Bloemen worden gebruikt om gerechten te versieren, maar ook als ingrediënten voor salades en vegetarische gerechten. Volgens het online magazine Fine Dinning Lovers staat 2018 in het teken van bloemen. Ook is er een groei te zien in het aantal Google zoekopdrachten naar gerechten uit de Filipijnen. Dit zou de volgende culinaire bestemming kunnen zijn. Daarnaast voorspelt het Travel Market Report dat er geen gebrek zal zijn aan invloed van het Indiase subcontinent.

Nederland loopt voorop

Verder meldt Iens een groei van 200% in het laatste kwartaal van 2017 tegenover het laatste kwartaal van 2016 in het aantal online restaurantreserveringen. Mannen en vrouwen plaatsen overigens even vaak een online reservering. Nederland loopt met deze stijging voorop andere Europese landen. Men ziet in Nederland uit eten gaan als een romantische aangelegenheid. Terwijl in België, Frankrijk en Italië de voornaamste reden een afspraak met vrienden is. In Spanje en Portugal gaat het vaak om familiebijeenkomsten.

Bron: Missethoreca, 15 januari 2018.

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie